Sumažėjus organizmo atsparumui, nusilpus imuninei sistemai tampame neatsparūs virusams, todėl mus dažnai kamuoja sloga, kvėpavimo takų ligos, gerklės ar tonzilių uždegimai. Stiprinti imuninę sistemą reikia visus metus, tačiau dabar, kai orai šalti, o aplink daug sergančiųjų, būtina susirūpinti savo fizine bei psichologine sveikata, mityba, poilsio režimu.

Silpna imuninė sistema, pervargimas, peršalimas slopina organizmo gynybines reakcijas, jis tampa ne toks atsparus virusams. Dažniau peršalimo ligomis serga tie asmenys, kurių silpnesnis imunitetas.

Įrodyta, kad peršalimo ligomis dažniausia susergama ne peršalus, o užsikrėtus. Tokiu atveju, jei žmogaus imunitetas bus stiprus, tikimybė susirgti peršalimo ligomis bus mažesnė.

Medus yra gliukozės ir fruktozės mišinys, kurį mūsų organizmas pasisavina labai greitai. Jis yra vienas iš tų retų produktų, kurio beveik nereikia perdirbti. Jis greitai pasisavinamas ir greitai atstato žmogaus jėgas. Medaus rūšių cheminė sudėtis bei biologinės ypatybės skirtingos. Tai priklauso nuo augalų, iš kurių rinktas nektaras, ir nuo metų laiko. Meduje randama apie 300 įvairių medžiagų: apie 19 proc. vandens, daug angliavandenių, iš kurių daugiausiai – fruktozės ir gliukozės (po 33 ir 40 proc). Taip pat meduje yra 1,5–5 proc. sacharozės, 5–10 proc. maltozės, kitų cukrų, mineralinių medžiagų (geležies, kalio, kalcio, magnio, natrio) vitaminų (B1, B2, B3, PP, niacino, pantoteno rūgšties), nedideli kiekiai fermentų, fitoncidų, hormonų, eterinių aliejų bei medžiagų, turinčių aromatinių, antioksidacinių bei baktericidinių savybių.

Imunitetas silpnėja, jei trūksta vitamino C. Žmogaus organizmas vitamino C (askorbo rūgšties) nesintetina, todėl turi gauti su maistu. Vitaminas C aktyvuoja imunitetą, antikūnius, jeigu tokie yra (šiuo metu neturime, nes nesirgome COVID-19). Ilgai trūkstant vitamino C atsiranda apetito stoka, silpna, norisi miego, prasta nuotaika, kraujagyslių sienelės pasidaro silpnos ir trapios, dantenos paraudonuoja, kraujuoja, išopėja, greitai genda dantys. Stokojant vitamino C, organizme sumažėja vario, mangano, cinko, todėl sutrinka širdies veikla, žmogus greičiau peršąla, mažėja atsparumas virusinėms ligoms. Jei sergate peršalimu ar virusine infekcija, vitamino C per parą reikia vidutiniškai 150–200 mg. Infekcinėms ligoms gydyti ir profilaktiškai vartojamas vitaminas C stiprina organizmą. Įdomu tai, kad valgant maistą, kuriame yra daug angliavandenių, organizmas suvartoja daugiau ir vitamino C.

Cinkas yra labai svarbus imuninės sistemos veiklai, būtinas žmogaus augimui ir brendimui. Cinkas itin svarbus imunitetui, ląstelių augimui ir jų dalijimuisi, žaizdų gijimui. Tyrimai patvirtina, kad net ir nedidelis cinko trūkumas gali neigiamai veikti virškinamąjį traktą. Specialistų rekomenduojama cinko paros norma – 8 mg moterims ir 11 mg vyrams, o maksimalus kiekis, kuris nekenkia organizmui, – 40 mg. 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *