Norint, kad žuvų taukai teiktų kuo daugiau naudos jūsų sveikatai, labai svarbu, kad jų sudėtyje būtų pakankamai jūrinės kilmės omega-3 riebalų rūgščių. Jos vadinamos EPR ir DHR.

Kad pasiektumėte pageidaujamą priešuždegiminį poveikį, atkreipkite dėmesį, kiek svarbiausių omega-3 riebalų rūgščių – EPR ir DHR – yra žuvų taukuose. Ypač svarbus DHR kiekis. Rekomenduojamas omega-3 kiekis per parą – 1000 mg. Dažnai apsirinkama galvojant, jog 1000 mg žuvų taukų atitinka 1000 mg riebalų rūgščių omega-3. Iš tiesų taip nėra – priklausomai nuo produkto kokybės, tūkstantyje miligramų žuvų taukų omega-3 kiekis gali svyruoti nuo 30 iki 65 proc. Produkto etiketėje galite pasitikrinti, kiek omega-3, taip pat EPR bei DHR yra rekomenduojamame suvartoti kiekyje.

Norvegijos sveikatos institucijos rekomenduoja, kad kasdien gautumėte 1-2 g omega-3. Moksliniai tyrimai rodo, kad norint pajusti naudingumo sveikatai efektą reikia suvartoti 1 g jūrinės kilmės omega-3.

Institucijų rekomendacijos

Kadangi skirtingų šalių gyventojų mitybos įpročiai labai skiriasi, nėra universalių rekomendacijų, kiek kasdien reikia suvartoti omega-3. Vis dėlto, daugumoje Vakarų šalių rekomendacijos siejamos su omega-3 dozėmis, kurių teigiamas poveikis sveikatai įrodytas tyrimais.

Įvairios tarptautinės organizacijos ir vyriausybinės institucijos yra įvardijusios rekomenduojamus omega-3, taip pat DHR ir EPR kiekius.

Štai keletas skirtingų organizacijų rekomendacijų:

Norvegijos sveikatos institucijos rekomenduoja suaugusiems kasdien suvartoti 1-2 g omega-3.

  • ISSFAL (Tarptautinė riebalų rūgščių ir lipidų tyrimų draugija) rekomenduoja kasdien suvartoti bent 500 mg EPR ir DHR sveikiems žmonėms, besirūpinantiems savo širdies ir kraujagyslių sistemos sveikata.
  • Didžiosios Britanijos SACN (Mokslinis patariamasis mitybos komitetas) rekomenduoja suvartoti apie 450 mg jūrinės kilmės omega-3 per parą ir bent kartą per savaitę valgyti riebios jūrų žuvies.
  • Amerikos širdies asociacija rekomenduoja kiekvienam bent du kartus per savaitę valgyti daug DHR ir EPR turinčios riebios jūrų žuvies (porcija – 230 g). Sergantys širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis kasdien turėtų suvartoti bent 1 g jūrinės kilmės omega-3. Žmonės, kurie kraujyje yra didelis trigliceridų kiekis, kasdien turėtų gauti 2-4 g DHR ir EPR.
  • Amerikos FDA (Maisto ir vaistų administracija) rekomenduoja, kad kasdienėje mitybos būtų iki 3 g jūrinės kilmės omega-3.

Siekiant užtikrinti pakankamą vitamino D ir omega-3 riebalų rūgščių suvartojimą, žuvų taukai rekomenduojami visiems gyventojams.“ Norvegijos sveikatos direktoratas

„Kiekvienam, ypač sportininkams, patariama vartoti žuvų taukus. Žuvų taukai turėtų būti vartojami kiekvieną dieną visus metus, taip siekiant užtikrinti reikiamą omega-3 riebalų rūgščių ir vitamino D kiekį.“ Norvegijos olimpinė asociacija

Parengta pagal Lietuvos širdies asociacijos leidinį “Sveika širdis”